گرگان در انتظار طوفان دربی/ دوشنبه‌ای بی‌سابقه در انتظار تاریخ بسکتبال گرگان


امروز بسکتبال گرگان روز بی‌سابقه‌ای را خواهد دید و دربی بسکتبال گرگان امروز با مصاف دو تیم بسکتبال شهرداری گرگان و «یس آل» گرگان برگزار خواهد شد.



به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هفته نهم لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور امروز در حالی پیگیری خواهد شد که در تاریخ بسکتبال گرگان روزی بی‌سابقه خواهد بود.


رویدادی که برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال گرگان رقم می‌خورد دیدار دربی دو تیم بسکتبال شهرداری گرگان و «یس آل» گرگان است که با برگزاری این دیدار جامعه بسکتبال گرگان در انتظار طوفانی زیبا و هیجان‌انگیز است.


تیم بسکتبال «یس آل» گرگان در حالی امروز به میدان می‌رود که از سه سال گذشته با ورود بخش خصوصی به عرصه تیم‌داری بسکتبال در گرگان در رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کرده و تا فصل گذشته در لیگ درسته یک بسکتبال باشگاه‌های کشور با نام قطان کاوه به میدان می‌رفت.


پس از صعود این تیم به لیگ برتر باشگاه‌های کشور هامان هاشمی مدیرعامل این تیم تصمیم گرفت تا با برند «یس آل» وارد میدان شود و پس از جذب دو بازیکن خارجی با همان ترکیب جوان و میانگین سنی 21 سال به جنگ حریفانش رفت.


تیم بسکتبال «یس آل» گرگان با سرمربی‌گری صالح مخدوم مربی جوان و آینده‌دار گرگانی که سال‌ها تجربه بازی در تیم بسکتبال شهرداری گرگان و حضور در کادر فنی این تیم را در کارنامه خود دارد، وارد میدانی بزرگ شد و امروز به عنوان یکی از تیم‌های خوش‌آتیه و امیدوارکننده برای جوانان گرگانی مطرح می‌شود.


در لیگ امسال تیم بسکتبال «یس آل» گرگان تنها یک برد را در کارنامه خود دارد و بنابر اظهارات مسوولان و کادر فنی تیم، برای امسال برنامه خاصی در کسب جایگاه و رتبه قابل قبول در جدول لیگ ندارد و قصد دارند در یک برنامه سه تا پنج سال به جایگاه‌های بهتر و پرافتخار بسکتبال ایران دست یابند.


در آن سوی میدان تیم بسکتبال شهرداری گرگان با قدمتی چند 10 ساله قرار دارد که امسال پس از تغییرات مدیریتی و چالش‎های همه ساله که گریبان این تیم را می‌گیرد به میدان آمده و با کمتر از یک میلیارد بودجه از شهرداری گرگان و بدون بازیکن خارجی پای به عرصه رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های کشور گذاشته است.


تیمی که با کادر فنی متشکل از کارمندان بسکتبالی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان یعنی سیدزمان حسینی به عنوان سرمربی و ساعد کریمی به عنوان مربی در مقابل حریفان صف‌آرایی می‌کند و بازیکنانی جوان و کم تجربه دارد.


به جرات می‌توان گفت تنها ساسون آبرامیان و عدنان دورقیو پس از این دو بازیکن، سعید صالحی از جمله بازیکنانی هستند که تجربه حضور در میادین حساس و پرچالش را دارند و عدنان دورقی نیز به عنوان تک بازیکن ملی این تیم محسوب می‌شود.


تیم بسکتبال شهرداری گرگان در لیگ امسال نتوانست هیچ پیروزی را کسب کند و از این رو مورد انتقاد شدید هواداران و کارشناسان بسکتبال قرار گرفته است.


اما نکته بسیار مهم در بازی امروز این است که در تاریخ بسکتبال گرگان هیچگاه دو تیم از گرگان در لیگ برتر حضور نداشته و بازی با عنوان دربی بسکتبال گرگان برگزار نشده است.


در رویارویی امروز دو تیم متشکل از بازیکنان بومی و با استعداد و با انگیزه در مقابل هم صف‌آرایی کرده و برای کسب نتیجه مناسب رقابت می‌کنند.


شاید بر اساس قوانین بسکتبال در بازی امروز یک تیم باید برنده مسابقه باشد اما برنده اصلی بسکتبال گرگان و مردم گرگان هستند که با توجه به تمامی شرایط سخت مالی و تیم‌داری و کم‌کاری‌های صورت گرفته توسط مدیران بسکتبال برای کشف استعدادهای جوان و تلاش برای تشکیل تیمی منسجم، یک تیم با هدایت و حمایت بخش خصوصی و تیمی دیگر با پشتیبانی نیمه‌دولتی وارد عرصه ورزش باشکوه بسکتبال آن هم در پایتخت بسکتبال ایران شده است.


ثبت لحظات باشکوه امروز می‌تواند پایتخت بودن گرگان در بسکتبال ایران را به رخ بسکتبال ایران بکشاند و نشان دهد که مردم ورزش‌دوست و بسکتبالی گرگان همیشه حامی جوانان آینده‌دار خود هستند.


در کلا آخر نقش هواداران و لیدرهای بسکتبال گرگان در بازی امروز نقشی کلیدی و اساسی است و آنها هستند که به کالبد جوان بسکتبال گرگان روحی از جنس اخلاق، حمایت، هدایت، شادی سالم به دور از واشی و جنجال‌های معمول ورزشی را می‌دمند و باعث خواهند شد گرگان به داشتن چنین هواداران و بازیکنان و دو تیم جوانی افتخار کند.