سرپرست کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال توضیحاتی را در رابطه با تعداد تیم‌های شرکت کننده در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال مردان ایران ارائه داد.
به گزارش روابط عمومی، ورژ آبکاریان در گفت و گو با سایت فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: « تا امروز پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، شهرداری گرگان، پارسای مشهد، پدافند رعد دزفول و شهرداری تبریز مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده اند و حضور آنها در لیگ برتر فصل جدید قطعی است.»
وی در رابطه با شرایط دیگر تیم‌ها گفت: «تیم دانشگاه آزاد نیز پروسه داخلی خود را پشت سر می‌گذارد. سرپرست این تیم یعنی آقای عامری به ما گفت که تیم دانشگاه آزاد در این فصل حتی در بخش بانوان هم تیم می‌دهد اما فعلا باید برخی از مراحل اداری در خودِ این تیم طی شود.»
سرپرست کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال در ادامه گفت: «تیم نفت امیدیه هم پروسه‌ای بلند مدت برای گرفتن مجوز از وزارت نفت دارد. تیم نیروی زمینی نیز از تهران به شیراز منتقل شده و مراحل نظامی و اداری را پشت سر می‌گذارد.»
آبکاریان افزود: «شهرکرد هم خواهان حضور در لیگ برتر بسکتبال فصل جدید است. نماینده این باشگاه با دکتر طباطبایی (رئیس فدراسیون بسکتبال) صحبتی داشت اما دکتر تاکید کرد در لیگ برتر نباید تیمی حضور داشته باشد که به بازیکنان فصل‌های قبل خود بدهکار است. این تیم در صورت پیدا کردن یک حامی مناسب و رفع سایر مشکلات می تواند در فصل جدید شرکت کند.»
وی در رابطه با شرایط باشگاه های مهرام و شیمی دُر تهران نیز یادآور شد: «این دو به زمان نیاز دارند. فدراسیون بسکتبال منتظر اعلام تصمیم از سوی هر دو باشگاه است.»
آبکاریان در پایان گفت: «باشگاه سپیدرود رشت نیز تمایل خود را برای حضور در فصل جدید لیگ برتر اعلام کرده بود و حتی از لباس خود هم رونمایی کردند اما اکنون خبر جدیدی از این تیم نداریم. آنها هم تلاش خود را برای لیگ برتری شدن آغاز کرده بودند و از طرف فدراسیون هم مانعی برای حضور نماینده‌ای از گیلان در فصل جدید نیست. »

Http://justgorganbasketball.blog.ir/post/180