دبیرکل فدراسیون غرب آسیا گفت: کیفیت بسکتبال پایه ایران قابل توجه است و همیشه مقام‌های برتر را در مسابقات غرب آسیا کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جان تابت بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص مسابقات بسکتبال غرب آسیا که از فردا در گرگان آغاز می‌شود، درباره علت انتخاب گرگان به عنوان شهر میزبان مسابقات، گفت: در غرب آسیا تیم بسکتبال ایران تیم بسیار خوبی است و این مسابقات چند دوره در ایران برگزار شده است.

وی ادامه داد: این بار فدراسیون بسکتبال ایران تقاضای میزبانی داشت و شهر گرگان را به عنوان میزبان معرفی کرد و در کمیته بررسی این شهر تائید شد و قرار است از فردا این مسابقات برگزار شود.

دبیرکل فدراسیون غرب آسیا خاطرنشان کرد: ایران در رده‌های مختلف جوانان، نوجوانان و جوانان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و همیشه مقام‌های برتر را کسب کرده و همیشه خوشحالیم که در ایران این مسابقات برگزار شود.

تابت گفت: ما به کشورهای مختلف برای این تورنومنت پیشنهاد دادیم که در نهایت ایران میزبان شد و پنج کشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند.

وی تاکید کرد: ما در غرب آسیا برای سال آینده برای تیم‌های زیر 15 و 16 سال برنامه خواهیم داشت و از این تیم‌ها دو تیم برای مسابقات آسیایی انتخاب خواهند شد.

گفتنی است، مسابقات بسکتبال غرب آسیا از فردا در سالن امام خمینی(ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان برگزار خواهد شد و تیم‌های ایران، اردن، سوریه، لبنان و عراق در پنج روز به صورت دوره‌ای باهم رقابت‌ خواهند کرد.

فردا از ساعت 18 ایران به مصاف عراق خواهد رفت و ساعت 16 نیز اردن و لبنان باهم دیدار خواهند کرد.

روز یکشنبه نیز ساعت 16 لبنان و عراق دیدار می‌کنند و ساعت 18 نیز سوریه و اردن با هم به رقابت خواهند پرداخت.

روز دوشنبه ساعت 16 ایران به مصاف اردن خواهد رفت و سوریه و لینان با هم مسابقه خواهند داد.

روز سه شنبه ساعت 16 ایران و سوریه با هم دیدار خواهند کرد و لبنان و عراق ساعت 18 به میدان خواهند رفت.

روز چهارشنبه نیز ساعت 11 صبح ایران به مصاف سوریه خواهد رفت و ساعت 13 نیز عراق و اردن باهم دیدار خواهند کرد.

گفتنی است، تاکنون تیم‌های ملی کشورمان و اردن وارد گرگان شدند و تا صبح فردا تمامی تیم‌ها بجز سوریه وارد گرگان خواند شد و تیم ملی سوریه نیز به دلیل تاخیر در پروازها، ظهر فردا به گرگان خواهد رسید.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده 6 داور خارجی و سه داور ایرانی این مسابقات را قضاوت خواهد کرد که نام محمد رجبی داور خوب گلستانی نیز در لیست داورها دیده می‌شود و 11 داور میز و 6 آمارگیر مسابقات نیز از گلستان هستند.

Http://justgorganbasketball.blog.ir/post/193 

منبع:فارس