دبیرکل فدراسیون بسکتبال گفت: به دلیل لغو پرواز برنامه‌ریزی شده تیم ملی بسکتبال نوجوانان سوریه باعث شد با موافقت تیم‌ها و کمیته برگزاری مسابقات، برنامه اجرای دیدارها با تغییر مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی توفیق بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا که از فردا در گرگان برگزار می‌شو اظهار کرد: مسابقات همه ساله در رده‌های پایه در دو مرحله برگزار می‌شود که در مسابقات زیر 16 و 17 سال است که خروجی این دو مرحله، انتخاب تیم منتخب برای مسابقات قهرمانی آسیا است که در این مسابقات تیم‌ها جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: از این رو شرکت در این مسابقات در هر «ساب زون» برگزار می‌شود که در آسیا 6 «ساب زون» وجود دارد که یکی از آنها غرب آسیا است که از اهمیت خاصی برخوردار است.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: ما هر ساله توانستیم جواز حضور را داشته باشیم و مقتدرانه رتبه اول را کسب کنیم و امیدواریم نوجوانان کشورمان امسال نیز بتوانند در جایگاه قهرمانی بایستند.

توفیق گفت: حمایت هواداران بسکتبال در گرگان برای تیم ملی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌توانیم بگوییم مرکز هواداران بسکتبال ایران در گرگان است و امیدواریم با حمایت این عزیزان جایگاه خوبی را در مسابقات کسب کنیم.

وی در خصوص میزبانی گرگان بیان کرد: طبق رایزنی‌های رئیس فدراسیون با استاندار گلستان در نهایت به این اجماع رسیده شد که برای گسترش ورزش بسکتبال و استفاده از پتانسیل‌ها استان‌ها بخصوص گلستان و پرورش نیروهای کارآمد موجود در استان‌های این مسابقات را در استان گلستان و گرگان برگزار شود.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز همه چیز در گرگان خوب پیش رفته و امیدواریم تا پایان همه چیز به خوبی پیش برود.

توفیق درباره تغییرات ایجاد شده در برنامه برگزاری مسابقات، گفت: متاسفانه به دلیل تاخیر در پروازهای تیم‌های شرکت کننده و تغییر برنامه‌ها مجبرو شدیم که در برنامه مسابقات تغییراتی را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: به دلیل آنکه پرواز سوریه به تهران لغو شده و روز دیگری این پرواز انجام خواهد شد، بازی روز نخست ایران و سوریه با توافق تمامی تیم‌ها و کمیته برگزاری مسابقات در روز نخست انجام نمی‌شود و برنامه مسابقات دچار تغییر شد.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال درباره برنامه فدراسیون برای ادامه فعالیت تیم ملی نوجوانان کشورمان، گفت: بعد از این مسابقات اردوهای مقطعی را خواهیم داشت تا برای مرله دوم مسابقات آماده شویم چون با حضور تیم‌های نیوزلند و استرالیا کار سختی را برای حضور در مسابقات جهانی پیش رو خواهیم داشت.

Http://justgorganbasketball.blog.ir/post/195 

منبع:فارس