تیم ایران در مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا در گرگان با پیروزی مقتدرانه مقابل عراق، پاسخی قاطعانه به پیروزی لبنان مقابل اردن داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در روز نخست مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا بعدازظهر شنبه تیم‌های ایران و عراق در سالن امام خمینی (ره) گرگان و در حضور بیش از هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۹۱ بر ۳۶ ایران به پایان رسید.

نوجوانان ایرانی در هر چهار کوارتر به ترتیب با نتایج (۳ - ۲۵)، (۷ - ۱۶)، (۱۳ - ۳۴) و (۱۳ - ۱۶) پیروز شدند تا شروعی قدرتمندانه در این رقابت ها داشته باشند.

در این دیدار تیم ایران با سرمربیگری علی آرزومندی و ترکیب اولیه رضا نظری کیا، شایان حصاری، مبین خرسندی، پویا حقی و پارسا فلاح پا به میدان گذاشت و در آن سو بلال حاتم سرمربی عراق تیمش را با ترکیب اولیه حسین الربایا، حسین المایالی، دیاری عبدالکرمی، منجد حیدر و مصطفی خورشید در میدان حاضر بود.

در این دیدار رضا نظری کیا از تیم ایران با کسب ۱۹ امتیاز، ۱۴ ریباند، دو پاس منجر به گل و یک توپ ربایی بهترین بازیکن زمین شد.

قضاوت این دیدار را محمد طاها (اردن) به عنوان سرداور بر عهده داشت و حسام سیبانی (عمان) و طاها الحاشری (یمن )به عنوان داوران اول و دوم وی را یاری می‌کردند.

در دیگر دیدار روز نخست ساعاتی پیش لبنان با نتیجه ۹۶ بر ۴۹ مقابل اردن به پیروزی رسید، همچنین تیم سوریه در این روز استراحت داشت.

این رقابت‌ها بعدازظهر یکشنبه (فردا) با دو دیدار ادامه خواهد یافت که ساعت ۱۶ تیم‌های لبنان و عراق به مصاف یکدیگر می‌روند و ساعت ۱۸ سوریه و اردن با هم دیدار می‌کنند، تیم ایران در روز دوم با قرعه استراحت رو به رو شده است.

لازم به ذکر است؛ مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا با حضور تیم‌های ایران، لبنان، سوریه، اردن و عراق، به میزبانی گرگان در حال برگزاری است.

Http://justgorganbasketball.blog.ir/post/203 

منبع: مهر