میزبانی گرگان برای مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا به میزانی رضایت‌بخش بود که دبیرکل کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا بر لزوم تداوم میزبانی‌های گرگان برای چنین مسابقاتی تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا از شنبه هفته جاری در گرگان و در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان آغاز شد.

این مسابقات با حضور تیم‌های بسکتبال نوجوانان کشورهای ایران، اردن، روسیه، لبنان و عراق در حال پیگیری است و طی دو روز گذشته چهار دیدار برگزار شد و رقابت‌ها تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

در روز نخست رقابت‌ها تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان موفق شد با نتیجه 91 بر 36 عراق را شکست دهد و لبنان نیز با نتیجه 96 بر 49 از سد اردن گذشت.

روز گذشته که دومین روز مسابقات بود نیز لبنان در دومین بازی خود با نتیجه 96 بر 44 عراق را پشت سر گذاشت و سوریه که سه ساعت قبل از آغاز دیدارش با اردن به گرگان رسیده بود موفق شد اردن را با نتیجه 64 بر 56 شکست دهد.

تیم ملی بسکتبال نوجوانان سوریه در برنامه اولیه مسابقات قرار بود در روز نخست به مصاف ایران برود اما به گفته سرمربی این تیم به دلیل مشکلی که برای هواپیما به وجود آمد، پرواز آنها تغییر کرد و باعث شد این تیم ساعت 14 و 30 دقیقه روز گذشته به گرگان برسد.

امروز نیز از ساعت 16 تیم ملی بسکتبال کشورمان از ساعت 16 به مصاف اردن خواهد رفت و سوریه از ساعت 18 با لبنان دیدار خواهد کرد.

نکته مهم این دوره از رقابت‌ها این است که مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا پنج دوره در ایران و در تهران برگزار شده و این برای نخستین‌بار است که میزبانی مسابقات به شهرستان‌ها آن هم به شهری همانند گرگان که لقب پایتخت بسکتبال ایران را یدک می‌کشد سپرده شده و گرگان در این راستا موفق عمل کرد.

این ادعا مورد تائید دبیرکل کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا نیز قرار گرفت و به گفته علی توفیق دبیرکل فدراسیون بسکتبال کشورمان، دبیرکل کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا اعلام کرده که از این پس گرگان باید میزبان این مسابقات باشد.

حضور باشکوه هواداران در روز نخست بازی‌ها و در دیدار ایران و سوریه حتی مورد توجه اهالی رسانه به ویژه خبرنگاران پایتخت‌نشین نیز قرار گرفته و این عزیزان حتی در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام نوشته‌اند که اگر این مسابقات در تهران برگزار می‌شد 50 نفر نیز برای مشاهده مسابقات به سالن نمی‌رفتند و گرگان با این حضور نشان داد چقدر به بسکتبال اهمیت می‌دهد.

فراهم کردن شرایط حضور رایگان هواداران برای تماشای مسابقات و حضور بانوان و خانواده‌ها در سالن بر افزایش کیفی میزبانی گرگان افزوده است، به صورتی که تا به امروز تمامی امور بدون کمترین مشکلی به جلو پیش رفته است.

تاکنون تمامی سرمربیان تیم‌های حاضر در مسابقات از میزبانی گرگان در گفت‌وگو‌های خبری پس از بازی‌ها اعلام رضایت کامل کرده و به گرگان به خاطر داشتن چنین هوادارانی تبریک گفته‌اند.

نظم در اسکان تیم‌ها و حضور در سالن مسابقات، حضور هواداران در سالن، فراهم کردن شرایط مناسب برای خبرنگاران به ویژه خبرنگاران خبرگزاری‌ها برای پوشش خبری در محل برگزاری مسابقات، تلاش روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان در پشتیبانی نیازهای اهالی رسانه برای پوشش خبری مسابقات و اطلاع‌رسانی دقیق با حمایت و قاطعیت مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از جمله نکات مثبت برگزاری این رقابت‌ها است.

تلاش اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان برای فراهم کردن سیستم سرمایشی در سالن با توجه به وضعیت گرمای هوا ستودنی است اما با وجود نصب سیستم‌های سرمایشی با حجم بالا، هنوز سالن مسابقات به دلیل حجم بالای حضور هواداران و گرمای شدید هوا، کمی گرم است و برای حضور طولانی‌ مدت در سالن شاید افراد، به ویژه مسوولان اجرایی و خبرنگاران دچار مشکل شوند اما مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با پذیرش این نقد تاکید کرد که باید تلاش کنیم برای مسابقات بعدی ظرفیت سیستم سرمایشی را افزایش دهیم.

هرچند این مشکل در سالن آزادی تهران نیز وجود دارد و این نشان می‌دهد شرایط برای اماکن ورزشی همانند پایتخت ایران نیز مشابه است و باید چاره‌ای اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

گفتنی است؛ این مسابقات تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه این دوره از رقابت‌ها نیز ساعت 15 همان روزبرگزار می‌شود.

Http://justgorganbasketball.blog.ir/post/215 

منبع: فارس